Communication and Stakeholder Manager
Opis stanowiska
Sektor energetyki wiatrowej dynamicznie się rozwija. Dlatego do naszego zespołu w Polsce poszukujemy osoby na stanowisko Menadżera ds. komunikacji i zarządzania interesariuszami, która dołączy do działu rozwoju projektów fotowoltaicznych i wiatrowych na lądzie.
W RWE czeka Cię rozwojowe stanowisko pracy, a twoje codzienne zadania będą związane z nawiązywaniem relacji, aktywnym uczestnictwem w procesie decyzyjnym i wdrożeniowym.
Działamy w międzynarodowym środowisku, więc osoba, którą zatrudnimy musi być otwarta na regularne podróże służbowe, posługiwać się pewnie językiem angielskim i chcieć wspólnie z nami rozwijać się i tworzyć branżę, która inwestuje w przyszłość.
Obowiązki
- Przygotowanie i utrzymanie strategii public relations w zakresie energetyki fotowoltaicznej i energetyki wiatrowej na lądzie w Polsce
- Pozycjonowanie RWE Renewables w Polsce w opinii publicznej na poziomie lokalnym (gminnym), regionalnym (wojewódzkim) i krajowym
- Współpraca z zewnętrzną agencją PR oraz planowanie i realizacja działań promocyjnych, w tym płatnych kampanii reklamowych
- Przygotowywanie i bieżąca aktualizacja materiałów informacyjnych, materiałów na stronie ww, komunikatów prasowych i oświadczeń, odpowiadanie na zapytania prasowe
- Planowanie, przygotowywanie i koordynacja wywiadów z ekspertami firmy oraz Reprezentowanie firmy podczas spotkań, warsztatów, konferencji i innych istotnych wydarzeń z interesariuszami.
- Wspieranie globalnego zespołu ds. komunikacji w zarządzaniu obecnością w mediach społecznościowych, w tym identyfikowaniu i przygotowywaniu treści
- Przygotowywanie kadry kierowniczej i innych pracowników do wystąpień publicznych
- Monitorowanie mediów, zarządzanie emisjami i komunikacja kryzysowa
- Identyfikowanie, analizowanie, komunikowanie się z interesariuszami takimi jak władze i organizacje lokalne oraz społeczność lokalna
- Monitoring wszystkich krajowych i lokalnych decyzji politycznych oraz komunikatów, które mogą mieć wpływ na biznes.
Wymagania
- Ukończone studia w zakresie komunikacji, public relations lub na zbliżonych kierunkach
- Doświadczenia zawodowego w zakresie public relations, komunikacji korporacyjnej, media relations lub roli medialnej
- Doświadczenie w organizacji wydarzeń, przeprowadzaniu kampanii informacyjnych / medialnych
- Umiejętności zarządzania procesem z udziałem wielu interesariuszy, wykazywania się samodzielnością i determinacją
- Świetnych kompetencji komunikacyjnych, w tym potwierdzonej umiejętności przekonywania, zachęcania do podejmowania wyzwań i budowania zaufania na wszystkich poziomach i stanowiskach w ramach organizacji.
- Umiejętność zarządzania wysoce poufnymi informacjami w celu wsparcia komunikacji kadry kierowniczej
- Zdolność do adaptacji, nieszablonowe myślenie i radość ze wspólnej pracy zespołu w celu osiągnięcia celów
- Znajomość sektora energetycznego, zwłaszcza energii odnawialnej, jest atutem