STOWARZYSZENIE FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU

Dyrektor Generalny / Dyrektorka Generalna

Opis stanowiska

Dodano:
19.5.2023
, Wygasa:
31.5.2023

Forum Odpowiedzialnego Biznesu - stowarzyszenie, organizacja typu think-and-do-tank zajmująca się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Misją organizacji jest: Działając na rzecz zrównoważonego rozwoju, inspirujemy biznes, który zmienia świat, łączymy ludzi, którzy zmieniają biznes.

Forum Odpowiedzialnego Biznesu respektuje procedury Equal Opportunity Employer (EOE). Przy wyborze i awansie pracowników nie stosuje się kryteriów dotyczących wieku, rasy, koloru skóry, płci, pochodzenia etnicznego i narodowego, orientacji seksualnej i stanu zdrowia; uwzględniane są jedynie wiedza, doświadczenie i umiejętności. Zasady te dotyczą także nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkoleń w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Obowiązki

Zarządzanie:

- zapewnienie warunków prawidłowego funkcjonowania FOB, w tym kompleksowe zarządzanie pracą Zespołu FOB, tj. Osób odpowiedzialnych za kwestie merytoryczne: finansowe, pracownicze, administracyjne, technologiczne oraz komunikacyjne w organizacji (we współpracy z Zarządem),

- współtworzenie i nadzór nad realizację strategii FOB we współpracy z Zarządem i Zespołem FOB,

- udział w tworzeniu planów pracy i rozwoju organizacji, w tym wieloletnich i rocznych planów działalności Stowarzyszenia; udział w ustalaniu celów krótko- i długoterminowych, jakościowych i ilościowych Pracownic_ków FOB, udział w ewaluacjach pracowniczych.

Merytoryka:

- stworzenie wizji rozwoju organizacji, nadzór merytoryczny nad programami i projektami FOB, wsparcie merytoryczne w kluczowych decyzjach Pracownic_ków FOB,

- udział w kontaktach z Partnerami Strategicznymi Forum oraz innymi kluczowymi Interesariuszami organizacji,

- tworzenie tekstów, prezentacji oraz innych form wypowiedzi w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju,

- ocena sprawozdań merytorycznych dla Zarządu.

Finanse/prawo:

- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami Organizacji, a w szczególności: przygotowaniem, monitoringiem i realizacją budżetu Forum oraz przygotowywaniem sprawozdań finansowych i okresowych informacji o realizacji planu i budżetu,

- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za kwestie umów zawieranych przez Organizację.

Sprawozdawczość:

- nadzór nad terminowym przygotowaniem sprawozdań dotyczących wyników Organizacji dla Władz stowarzyszenia, w trybie miesięcznym, kwartalnym i rocznym.

Komunikacja:

- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną FOB, doświadczenie w tym zakresie,

- gotowość do wystąpień publicznych, reprezentowanie organizacji na zewnątrz, w tym na forum międzynarodowym (we współpracy z Zarządem),

- udział w budowaniu i utrzymywaniu relacji z kluczowymi Interesariuszami FOB, zwłaszcza biznesem.

Wymagania

- minimum 5 lat doświadczenia związanego z problematyką i projektami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu/zrównoważonego rozwoju/ESG, realne sukcesy we wdrażaniu rozwiązań w tym obszarze, udokumentowana znajomość ww. koncepcji i gotowość do poszerzania eksperckiej wiedzy (szczególnie istotne w przypadku roli Dyrektora_ki Programowego_ej)

- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych, w tym doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi,

- empatia, umiejętność wspierania i motywowania Zespołu, wyznaczania celów, planowania,

- doświadczenie w przygotowywaniu, realizacji i ewaluacji projektów, mile widziane doświadczenie w przygotowaniu projektów z funduszy UE,

- biegła znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie umożliwiająca bieżącą współpracę z Partnerami FOB (minimum poziom C1),

- doświadczenie w wystąpieniach publicznych, w tym w mediach,

- wykształcenie wyższe.

Mile widziane:

- doświadczenie zawodowe w biznesie,

- znajomość zasad działania organizacji III sektora, w tym organizacji biznesowych,

- znajomość prawa pracy,

- kreatywność, elastyczność w działaniu.

Oferujemy

  • umowę o pracę w przyjaznej i profesjonalnej organizacji pozarządowej,
  • dostęp do wiedzy Ekspertów_ek krajowych i zagranicznych w zakresie CSR/ZR/ESG,
  • pracę w systemie hybrydowym, dwa dni w biurze, trzy dni zdalnie,
  • możliwość rozwoju zawodowego,
  • dodatkowy urlop, szkolenia,
  • wynagrodzenie na podstawie UoP między 13 a 17 tysięcy brutto, w zależności od kompetencji i doświadczenia.

Dodatkowe informacje

Zainteresowane Osoby prosimy o przesłanie życiorysu wraz z odpowiedzią na dwa pytania rekrutacyjne do 31 maja 2023 roku.

Pytania rekrutacyjne:

1. Jakie wyzwania związanie z CSR/ESG/zrównoważonym rozwojem uważa Pan_i za najpilniejsze w Polsce, jak FOB powinien na nie odpowiadać?

2. Jaki jest Pan_i pomysł na rozwój FOB w najbliższych latach?

Prosimy o przygotowanie odpowiedzi na oba pytania o objętości łącznej nie przekraczającej 5 tys. znaków spacjami.

W sprawie rozmów kwalifikacyjnych, które odbędą się w biurze FOB (Warszawa, ul. Szpitalna) w pierwszych dniach czerwca br. skontaktujemy się z wybranymi Osobami.

AplikujAplikuj
Aplikuj
Aplikuj

Inne ogłoszenia