
Dyrektor Generalny / Dyrektorka Generalna
Opis stanowiska
Forum Odpowiedzialnego Biznesu - stowarzyszenie, organizacja typu think-and-do-tank zajmująca się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Misją organizacji jest: Działając na rzecz zrównoważonego rozwoju, inspirujemy biznes, który zmienia świat, łączymy ludzi, którzy zmieniają biznes.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu respektuje procedury Equal Opportunity Employer (EOE). Przy wyborze i awansie pracowników nie stosuje się kryteriów dotyczących wieku, rasy, koloru skóry, płci, pochodzenia etnicznego i narodowego, orientacji seksualnej i stanu zdrowia; uwzględniane są jedynie wiedza, doświadczenie i umiejętności. Zasady te dotyczą także nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkoleń w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Obowiązki
Zarządzanie:
- zapewnienie warunków prawidłowego funkcjonowania FOB, w tym kompleksowe zarządzanie pracą Zespołu FOB, tj. Osób odpowiedzialnych za kwestie merytoryczne: finansowe, pracownicze, administracyjne, technologiczne oraz komunikacyjne w organizacji (we współpracy z Zarządem),
- współtworzenie i nadzór nad realizację strategii FOB we współpracy z Zarządem i Zespołem FOB,
- udział w tworzeniu planów pracy i rozwoju organizacji, w tym wieloletnich i rocznych planów działalności Stowarzyszenia; udział w ustalaniu celów krótko- i długoterminowych, jakościowych i ilościowych Pracownic_ków FOB, udział w ewaluacjach pracowniczych.
Merytoryka:
- stworzenie wizji rozwoju organizacji, nadzór merytoryczny nad programami i projektami FOB, wsparcie merytoryczne w kluczowych decyzjach Pracownic_ków FOB,
- udział w kontaktach z Partnerami Strategicznymi Forum oraz innymi kluczowymi Interesariuszami organizacji,
- tworzenie tekstów, prezentacji oraz innych form wypowiedzi w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju,
- ocena sprawozdań merytorycznych dla Zarządu.
Finanse/prawo:
- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za zarządzanie finansami Organizacji, a w szczególności: przygotowaniem, monitoringiem i realizacją budżetu Forum oraz przygotowywaniem sprawozdań finansowych i okresowych informacji o realizacji planu i budżetu,
- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za kwestie umów zawieranych przez Organizację.
Sprawozdawczość:
- nadzór nad terminowym przygotowaniem sprawozdań dotyczących wyników Organizacji dla Władz stowarzyszenia, w trybie miesięcznym, kwartalnym i rocznym.
Komunikacja:
- nadzór nad pracą Osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną FOB, doświadczenie w tym zakresie,
- gotowość do wystąpień publicznych, reprezentowanie organizacji na zewnątrz, w tym na forum międzynarodowym (we współpracy z Zarządem),
- udział w budowaniu i utrzymywaniu relacji z kluczowymi Interesariuszami FOB, zwłaszcza biznesem.
Wymagania
- minimum 5 lat doświadczenia związanego z problematyką i projektami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu/zrównoważonego rozwoju/ESG, realne sukcesy we wdrażaniu rozwiązań w tym obszarze, udokumentowana znajomość ww. koncepcji i gotowość do poszerzania eksperckiej wiedzy (szczególnie istotne w przypadku roli Dyrektora_ki Programowego_ej)
- minimum 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowiskach kierowniczych, w tym doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi,
- empatia, umiejętność wspierania i motywowania Zespołu, wyznaczania celów, planowania,
- doświadczenie w przygotowywaniu, realizacji i ewaluacji projektów, mile widziane doświadczenie w przygotowaniu projektów z funduszy UE,
- biegła znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie umożliwiająca bieżącą współpracę z Partnerami FOB (minimum poziom C1),
- doświadczenie w wystąpieniach publicznych, w tym w mediach,
- wykształcenie wyższe.
Mile widziane:
- doświadczenie zawodowe w biznesie,
- znajomość zasad działania organizacji III sektora, w tym organizacji biznesowych,
- znajomość prawa pracy,
- kreatywność, elastyczność w działaniu.
Oferujemy
- umowę o pracę w przyjaznej i profesjonalnej organizacji pozarządowej,
- dostęp do wiedzy Ekspertów_ek krajowych i zagranicznych w zakresie CSR/ZR/ESG,
- pracę w systemie hybrydowym, dwa dni w biurze, trzy dni zdalnie,
- możliwość rozwoju zawodowego,
- dodatkowy urlop, szkolenia,
- wynagrodzenie na podstawie UoP między 13 a 17 tysięcy brutto, w zależności od kompetencji i doświadczenia.
Dodatkowe informacje
Zainteresowane Osoby prosimy o przesłanie życiorysu wraz z odpowiedzią na dwa pytania rekrutacyjne do 31 maja 2023 roku.
Pytania rekrutacyjne:
1. Jakie wyzwania związanie z CSR/ESG/zrównoważonym rozwojem uważa Pan_i za najpilniejsze w Polsce, jak FOB powinien na nie odpowiadać?
2. Jaki jest Pan_i pomysł na rozwój FOB w najbliższych latach?
Prosimy o przygotowanie odpowiedzi na oba pytania o objętości łącznej nie przekraczającej 5 tys. znaków spacjami.
W sprawie rozmów kwalifikacyjnych, które odbędą się w biurze FOB (Warszawa, ul. Szpitalna) w pierwszych dniach czerwca br. skontaktujemy się z wybranymi Osobami.