Dziennikarz - Redaktor
Lokalizacja
Kraków
Dział
Komunikacja
Tryb pracy
Typ pracy
Full - Time
Wynagrodzenie
Opis stanowiska
Dodano:
18.4.2023
, Wygasa:
2.4.2023
Fundacja Instytut Łukasiewicza to organizacja pozarządowa realizująca projekty o zróżnicowanej tematyce (historia, patriotyzm, popularyzacja sportu, upowszechnianie zdrowego stylu życia, przyroda). Wydajemy książki, broszury, ulotki, różnego typu materiały edukacyjne, opracowujemy wystawy, organizujemy konferencje prasowe. Współpracujemy z podmiotami administracji rządowej, realizujemy zlecenia dla spółek skarbu państwa.
Obowiązki
- Przygotowywanie własnych tekstów do gazet, książek, na strony internetowe (na wskazany temat i na podstawie udzielonych wskazówek, na konkretny, precyzyjnie określony termin).
- Pisanie krótszych i dłuższych form: tekstów informacyjnych, popularnonaukowych i reportażowych; wywiadów.
- Pisanie tekstów popularyzatorskich o różnej tematyce (sportowa, historyczna, przyrodnicza itd.) na podstawie samodzielnie wyselekcjonowanych, rzetelnych i odpowiednio dobranych źródeł.
- Bieżąca współpraca z innymi autorami, korektorami, grafikami.
- Planowanie pracy własnej i innych autorów współtworzących daną publikację – koordynacja prac cząstkowych składających się na stworzenie książki.
- Pisanie listów, zaproszeń, relacji z wydarzeń, aktualizowanie stron internetowych.
- Przygotowywanie researchów na wskazany temat na podstawie ogólnodostępnych źródeł. Przykładowo sformułowane tematy: "Najważniejsze informacje biograficzne, ciekawostki i anegdoty o sportowcu XY (wraz z linkami, wycinkami wypowiedzi itd.)"; "5-10 nazwisk osób, które mogłyby udzielić wywiadu jako eksperci w danej sprawie (wraz z uzasadnieniem, dlaczego akurat oni)".
- UWAGA! Prosimy o załączenie do CV przykładowych, autorskich tekstów (plik .docx, .pdf lub zestaw aktywnych linków do publikacji w sieci). W miarę możliwości prosimy o zróżnicowane teksty (np. wywiad, relacja, reportaż, tekst popularnonaukowy).
Wymagania
- bezbłędne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie, znajomość zasad ortografii i interpunkcji – najwyższa kultura słowa,
- co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy polegającej na pisaniu różnorodnych tekstów w języku polskim; dodatkowy atut: doświadczenie w pracy jako autor książek/artykułów; w wydawnictwie lub redakcji (prasa/internet),
- „lekkie pióro”, staranne formułowanie zdań, umiejętność właściwego dobierania słów, erudycja,
- umiejętność krytycznego myślenia o tekstach własnych i innych autorów,
- skrupulatność i dbałość o szczegóły (zdolność do weryfikowania faktów w różnych źródłach; sprawdzania, czy znalezione informacje są nadal aktualne; umiejętność samodzielnej oceny rzetelności danego źródła),
- umiejętność pisania tekstów popularnonaukowych (troska o poszanowanie praw autorskich, dbałość o stosowanie przypisów; prawidłowe oznaczanie źródeł),
- samodzielność działania (umiejętność rozwiązywania bieżących problemów; zdolność do przygotowania samodzielnie finalnego produktu, odpowiedzialność za dostarczony materiał i przedstawione w nim fakty),
- bardzo dobra znajomość programu Word, podstawowa znajomość programu Excel,
- ogólna orientacja w tematyce historycznej i politycznej,
- wysoka kultura osobista i umiejętność pracy w zespole,
- zdolność do pracy w warunkach wielozadaniowości,
- dostarczanie materiałów w precyzyjnie określonych ramach czasowych – umiejętność dynamicznej pracy pod presją czasu,
- zdolność do szybkiego uczenia się,
- możliwość podjęcia pracy w trybie stacjonarnym w biurze w Krakowie (brak możliwości pracy zdalnej).
- UWAGA! Prosimy o załączenie do CV przykładowych, autorskich tekstów (plik .docx, .pdf lub zestaw aktywnych linków do publikacji w sieci). W miarę możliwości prosimy o zróżnicowane teksty (np. wywiad, relacja, reportaż, tekst popularnonaukowy).