Kierownik Działu Cmentarzy Komunalnych
Opis stanowiska
Obowiązki
- Organizowanie, nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników.
- Nadzór nad mieniem powierzonym w ramach prowadzonego działu.
- Współudział w tworzeniu planów budżetowych jednostki na kolejne lata oraz nadzór nad realizacją bieżących wydatków podległego działu.
- Przygotowanie wymaganych materiałów i dokumentów do procedury zamówień publicznych oraz wykonywanie obowiązków związanych z ustaleniem wartości zamówienia publicznego w zakresie potrzeb działu.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń, instrukcji, regulaminów w zakresie prowadzonego działu i ich aktualizacja.
- Przygotowanie rocznego planu merytorycznego w zakresie właściwości działu.
- Nadzór nad prawidłową realizacją usług cmentarnych, usług w Domu Przedpogrzebowym oraz administracją cmentarzy, w tym nad administratorami zewnętrznymi.
- Nadzór nad zgodnością realizowanych usług i czynności z aktualnie obowiązującym cennikiem.
- Analiza i przygotowanie nowych propozycji cenowych i kalkulacji kosztów nieujętych w cenniku usług.
- Nadzór nad prawidłową administracją cmentarzy komunalnych, w tym racjonalne wykorzystanie i eksploatacja przestrzeni cmentarzy zgodne z planem zagospodarowania.
- Przyjmowanie wniosków i skarg klientów oraz innych osób odwiedzających cmentarz (wstępne opiniowanie i przekazywanie dyrektorowi).
- Sprawowanie nadzoru nad konserwacją, remontami bieżącymi i kapitalnymi budynków i budowli.
- Kontrola wpisów do ksiąg osób pochowanych na cmentarzu, ksiąg grobów i innej dokumentacji cmentarnej.
- Kontrola prawidłowości rozliczeń gotówkowych i innych form płatności w kasie Działu Cmentarzy Komunalnych.
- Nadzór nad gospodarką odpadami dotyczącymi cmentarzy komunalnych w Rybniku.
Wymagania
Wymagania niezbędne:
• wykształcenie wyższe o kierunku: zarządzanie lub ekonomia lub prawo lub administracja,
• obywatelstwo polskie lub posiadanie obywatelstwa krajów Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
• w przypadku obywateli Unii Europejskiej oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
• posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
• korzystanie z pełni praw publicznych,
• brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• posiadanie nieposzlakowanej opinii,
• min. 5 lat stażu pracy (w tym również działalność gospodarcza),
• min. 2 lata stażu pracy na stanowisku kierowniczym (w tym również działalność gospodarcza).
Wymagania dodatkowe:
• znajomość przepisów ustaw: Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych (wraz z rozporządzeniami wykonawczymi), Ustawa o pracownikach samorządowych, o ochronie danych osobowych, prawo budowlane, Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawa o samorządzie gminnym
• praktyczna znajomość zagadnień z zakresu działalności prowadzonej na cmentarzach oraz praktyki pochówków,
• umiejętność biegłej obsługi arkusza kalkulacyjnego i edytora tekstu, znajomość środowiska Windows,
• prawo jazdy kat. B wraz z praktycznymi umiejętnościami.
Wymagania pożądane:
• umiejętność stosowania przepisów i ich interpretacja,
• dyspozycyjność,
• komunikatywność i łatwość przekazywania informacji,
• kreatywność,
• umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów,
• umiejętność pracy w zespole, w tym również umiejętność zarządzania zespołem ludzi
• odpowiedzialność i dokładność,
• zdolności analityczne,
• odporność na stres.