Specjalista ds. finansowo-księgowych
Opis stanowiska
Obowiązki
Główne odpowiedzialności:
• kontrola i weryfikacja poprawności dokumentów finansowo–księgowych w zakresie księgowości podatkowej i niepodatkowej pod względem formalno-rachunkowym zgodnie z obowiązującymi procedurami
• sporządzanie sprawozdań statystycznych, budżetowych i finansowych, zgodnie zobowiązującymi przepisami prawa jak również obowiązującymi procedurami w Urzędzie m.st. Warszawy
• prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie rozliczeń z tytułu zrealizowanych dochodów
Charakterystyka pracy:
• samodzielna bezpośrednia oraz telefoniczna obsługa interesantów w zakresie wpłat z tytułu należności cywilno–prawnych i opłat lokalnych
• księgowanie wpłat bankowych, wydawanie zawiadomień o rozksięgowaniu oraz inwentaryzacja sald z tytułu opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu, opłaty z tytułu przekształcenia gruntu, opłaty za trwały zarząd, opłat z tytułu dzierżawy gruntu oraz opłat za bezumowne korzystanie z gruntu, najmu
• terminowe i prawidłowe księgowanie wpływów i naliczanie odsetek, uzgadnianie dziennych wpływów i sald rozliczeniowych kartotek kontrahentów
• przygotowanie materiałów analitycznych do sprawozdań budżetowych statystycznych i finansowych
• zastępstwo w kasach urzędu
• musisz znać zagadnienia potrzebne do realizacji zadań oraz akty prawnych z zakresu:
− statutu m.st. Warszawy,
− ustawy o ustroju m.st. Warszawy, 2/4
− ustawy o samorządzie gminnym,− ustawy o ochronie danych osobowych,
− kodeku postępowania administracyjnego,
− ordynacji podatkowej,
− ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
− ustawy o rachunkowości,− ustawa o finansach publicznych,
− kodeku cywilnego,
− ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
− Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo–księgowych w urzędach dzielnic m.st. Warszawy,
Wymagania
• obywatelstwo polskie lub innego państwa, które dopuszcza ustawa,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia,
• umiejętność obsługi komputera, w tym podstawowych programów do edycji dokumentów,
• wykształcenie minimum średnie,
• minimum 3-letni staż pracy,
• powyżej 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów publicznych/rachunkowości
• kompetencje: identyfikacja z urzędem, sumienność, dążenie do rezultatów, samodzielność, komunikacja, współpraca, obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
Oferujemy
• umowę o pracę,
• dodatek stażowy (przysługuje po przepracowaniu 5 lat na podstawie umowyo pracę),
• rozwój zawodowy,
• trzynaste wynagrodzenie,
• dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
• szeroką ofertę świadczeń socjalnych dla Ciebie i Twojej rodziny,
• zapomogi i pożyczki na cele mieszkaniowe.