Specjalista/ka ds. Komunikacji z Mediami
Lokalizacja
Warszawa
Dział
Komunikacja
Tryb pracy
Zdalna
Typ pracy
Full - Time
Wynagrodzenie
Opis stanowiska
Dodano:
24.7.2023
, Wygasa:
20.8.2023
Dzięki pracy na tym stanowisku pomożesz promować nasze kampanie i inicjatywy w mediach tradycyjnych i docierać do szerokiego grona odbiorców z naszym przekazem. Ponadto, dzięki Twojej pracy będziemy sprawniej osiągać nasze cele kampanijne, budować sieć kontaktów z dziennikarzami i dziennikarkami, realizować działania PR-owe i marketingowe. W Twoich rękach będzie budowanie wizerunku organizacji i rozwijanie obszaru zewnętrznej komunikacji.
Obowiązki
- Pisać i wysyłać informacje prasowe – będziesz promować w ten sposób nasze działania, docierać do nowych odbiorców i budować widoczność Otwartych Klatek w mediach tradycyjnych.
- Przygotowywać i przeprowadzać plany promocji dużych publikacji w mediach – będziesz współpracować z zespołami kampanijnymi, marketingowym i PR-owym, aby strategia była spójna i skuteczna.
- Budować i aktualizować naszą bazę mediów – nawiązywać relacje z dziennikarzami i dziennikarkami (również na żywo), zbierać dane kontaktowe i usprawniać komunikację z mediami.
- Reprezentować Otwarte Klatki w mediach – będziesz udzielać wywiadów i komentarzy odnośnie do naszych kampanii dla portali, prasy, telewizji i radia (również na żywo).
- Dbać o wizerunek Otwartych Klatek – promować osoby z organizacji w mediach tradycyjnych w roli ekspertów i ekspertek, zwiększać naszą obecność w mediach informacyjnych, branżowych, biznesowych.
- Reprezentować Otwarte Klatki na wydarzeniach – np. na konferencjach prasowych, czy spotkaniach dla NGO-sów.
- Wspierać zespoły kampanijne w sytuacjach kryzysowych – dbając o nasz wizerunek musisz mieć na uwadze ewentualne negatywne publikacje na temat Otwartych Klatek i potrafić na nie odpowiednio zareagować.
- Prowadzić regularny monitoring mediów i prowadzić archiwum publikacji – naszym partnerem jest Instytut Monitorowania Mediów, więc nauczysz się obsługi ich platformy i korzystania z najpotrzebniejszych funkcji.
- Dbać o umiejętności komunikacyjne naszych aktywistek/ów – będziesz organizować warsztaty i webinary dla osób z organizacji i szkolić je z zakresu pracy z mediami i wystąpień publicznych, a także tworzyć materiały pomocnicze (artykuły, tutoriale).
- Szukać nowych sposobów na promocję naszych działań w mediach tradycyjnych – będziesz przygotowywać i wysyłać propozycje indywidualnych współprac z redakcjami.
- Interesować się tym, co dzieje się w naszych kampaniach – jako osoba odpowiedzialna za komunikację musisz być na bieżąco z tym, co dzieje się w każdej kampanii, czytać aktualne badania, raporty.
- Współpracować z innymi organizacjami prozwierzęcymi – w przypadku prowadzenia wspólnej kampanii czy organizacji wydarzenia razem z inną organizacją będziesz odpowiedzialny(a) za koordynację komunikacji od strony mediowej z reprezentantem(ką) danej organizacji.
Wymagania
- Umiejętności nawiązywania relacji. Na tym stanowisku będziesz dużo komunikować się z dziennikarzami i dziennikarkami, więc musisz potrafić proaktywnie nawiązywać oraz utrzymywać takie kontakty.
- Znajomości języka polskiego w mowie i piśmie. Praca z mediami to m.in. wysyłanie informacji prasowych, pisanie komentarzy, a także tworzenie innych form tekstowych. Dlatego wymagamy, abyś znał(a) zasady ortografii, interpunkcji i pisał(a) czytelne, stylistycznie poprawne teksty.
- Umiejętności wyszukiwania informacji oraz tworzenia zrozumiałych komunikatów. Wysyłając komunikaty prasowe i maile do mediów, musisz potrafić znaleźć źródła informacji, dodatkowe materiały, a także przedstawić je w zrozumiały dla dziennikarzy/rek sposób.
- Umiejętności występowania publicznie. Reprezentując Otwarte Klatki w mediach będziesz nieraz udzielać komentarza dla mediów, również dla radia i telewizji. Czasem będą to nagrania, innym razem występy na żywo.