Specjalistka_ta ds. komunikacji i fundraisingu
Opis stanowiska
Do zespołu Fundacji Instytut Otwarta Przestrzeń poszukujemy specjalistkity ds. komunikacji i fundraisingu, któray wspólnie z nami będzie tworzyć i realizować, pierwszą w historii organizacji strategię fundraisingu i komunikacji. Poszukujemy osoby, która będzie prowadzić komunikację Fundacji w mediach społecznościowych, nawiąże relacje z mediami i zadba o widoczność naszej organizacji, a także będzie budować relacje z biznesem i instytucjami oraz pozyskiwać granty i darowizny indywidualne na potrzeby finansowania naszej działalność.
Jeśli bliskie są Ci nasze wartości i chcesz wspierać nas w pomocy osobom LGBTQIAP z całej Polski, zapraszamy Cię do udziału w rekrutacji. Twoja praca będzie miała realny wpływ na liczbę osób, którym pomożemy, a także na zakres tej pomocy!
Obowiązki
Ze względu na tworzenie nowego stanowiska, rozpoczęcie pracy będzie wiązało się z projektami wdrożeniowymi. Przykłady takich działań to:
• współtworzenie strategii fundraisingowej i komunikacji;
• rozpoznanie dostępnych systemów CRM, rekomendacja dla zarządu, wdrożenie systemu;
• stworzenie wizji nowej strony internetowej Fundacji, koordynacja podwykonawczyń_ców, stworzenie treści na nową stronę;
• stworzenie zasad współpracy z zespołem merytorycznym i organizacyjnym w zakresie fundraisingu i komunikacji.
Komunikacja:
• tworzenie i realizacja długo- i krótkoterminowych planów komunikacyjnych;
• tworzenie budżetu związanego z komunikacją i jego realizacja;
• samodzielne tworzenie treści (teksty, proste grafiki i wideo) oraz ich publikacja;
• współpraca z zewnętrznymi podwykonawczyniami_cami (np. w zakresie grafiki, programowania);
• obsługa social mediów;
• wyszukiwanie nowych kanałów komunikacji;
• tworzenie i wysyłka newslettera;
• administracja stroną internetową;
• analizowanie statystyk i efektów komunikacji, wdrażanie ulepszeń;
• pozyskiwanie treści edukacyjnych od zespołu merytorycznego, obróbka i publikacja;
• nawiązywanie relacji z mediami i dbanie o obecność Fundacji w nich;
• tworzenie, prowadzenie i analizowanie kampanii reklamowych.
Fundraising:
• tworzenie i realizacja długo- i krótkoterminowych planów fundraisinowych;
• tworzenie budżetu związanego z fundraisingiem i jego realizacja;
• współtworzenie budżetu rocznego organizacji z uwzględnieniem planowanych źródeł finansowania;
• nawiązywanie i utrzymywanie relacji z biznesem i instytucjami w celu pozyskiwania darowizn i wsparcia pozafinansowego, sponsoringu; obsługa umów sponsoringowych i realizacja umówionych świadczeń;
• przygotowywanie ofert dla partnerek_ów, aktywna sprzedaż szkoleń i warsztatów;
• poszukiwanie źródeł finansowania w formie dotacji i grantów oraz tworzenie wniosków;
• pozyskiwanie darowizn indywidualnych, budowanie długotrwałych relacji z darczyniami_ńcami, organizacja zbiórek;
• planowanie i prowadzenie kampanii 1,5%.
Pozostałe:
• koordynacja niewielkich projektów.
Wymagania
Szukamy właśnie Ciebie, jeśli:
• jesteś wrażliwa_y na wsparcie i pomoc osobom LGBTQIAP, znasz i rozumiesz zagadnienia związane z tą społecznością, czujesz i rozumiesz nasze wartości, które jako Fundacja chcemy głosić;
• cechuje Cię wysoka kultura osobista, szacunek i otwartość dla innych, niezależnie od ich tożsamości płciowej czy seksualnej;
• masz wysokie kompetencje komunikacyjne, zarówno w bezpośrednim kontakcie i zdalnym, w różnych formach, umiesz wsłuchiwać się w potrzeby innych i używasz języka inkluzywnego;
• umiesz pisać historie, które budują więzi i budzą emocje, skłaniają do działania dzięki czemu potrafisz przekonać innych do swoich pomysłów;
• masz doświadczenie w redagowaniu i korekcie tekstów, potrafisz tworzyć różnorodne formy: od tekstów edukacyjnych, oferty, treści na stronę www i mailingowych, po oświadczenia dla mediów;
• masz łatwość w poruszaniu się w mediach społecznościowych i tworzeniu treści: m. in. Facebook, Instagram, Linkedin;
• masz doświadczenie w prowadzeniu działań fundraisingowych i/lub sprzedażowych;
• świetnie organizujesz pracę własną, jesteś samodzielna_y w działaniu;
• bez problemu obsługujesz komputer, urządzenia peryferyjne i oprogramowanie takie jak Office.
Ponadto fajnie gdybyś:
• miała_ł doświadczenie w obsłudze systemów CRM;
• umiała_ł obsługiwać programy graficzne, nagrywać i montować materiały video.
Oferujemy
- Umowa o pracę
- Pełny etat lub 4/5 etatu
- Okres próbny – 3 miesiące. W przypadku pozytywnej oceny okresu próbnego umowa na czas określony (rok), następnie umowa na czas nieokreślony
- Zakres dni pracy - poniedziałek-piątek w przedziale pomiędzy 8:00 a 19:00
- Elastyczny czas pracy z wyznaczonymi tzw. core hours (obowiązkowymi godzinami obecności w pracy) – 11:00-16:00
- Wynagrodzenie: dla pełnego etatu: 5 500-6 500 zł brutto; dla 4/5 etatu: 4 400-5 200 zł