Jak internet wpływa na wybory. O roli big data i social mediów w polityce opowiada Mateusz Sabat w nowym podcaście Doing Good

Jak internet wpływa na wybory. O roli big data i social mediów w polityce opowiada Mateusz Sabat w nowym podcaście Doing Good

Mateusz Sabat to założyciel i CEO agencji marketingu internetowego Big Data 4 Leaders

Już w najbliższą niedzielę wszyscy ruszymy oddać swój głos w wyborach parlamentarnych. “Może jest tak, że to dopiero przygrywka do właściwej bitwy” - komentuje Mateusz Sabat w nowym podcaście Doing Good.

Cała Polska śledzi na bieżąco tegoroczną kampanię wyborczą, której rozstrzygnięcie dokona się już 15 października. Na pytanie, jak wypadną najbliższe wybory Mateusz Sabat, założyciel i CEO Big Data 4 Leaders, odpowiada:

- Sytuacja jest bardzo wyrównana w polskich wyborach parlamentarnych i wydaje mi się, że ten czas kampanii będzie bardzo decydujący dla wyniku. Ale może się też tak zdarzyć, że będzie remis, może nawet remis bez wskazania [...] i że będą nas czekać kolejne wybory i okres przejściowy chaosu politycznego i układania się na nowo.

Ekspert dodaje również jak bardzo zmieniły się realia polityki:

- Świat polityczny jest nieprzewidywalny i może się tak zdarzyć, że to wielkie starcie, na które wszyscy teraz czekamy i zakładamy, że będzie jakieś rozstrzygnięcie, być może będzie jakaś zmiana w Polsce. Może jest tak, że to jest dopiero przygrywka do właściwej bitwy i że nie uda się wyłonić takiego Sejmu, który dawałby stabilną większość.

Polityka jest w Polsce postrzegana w konkretny sposób. Mateusz Sabat podkreśla również możliwości, które są wciąż niewykorzystane:

- Świat polityki, który w Polsce jest postrzegany jako brudny, jako takie miejsce dla złych graczy. Nawet jeśli są takie postawy i dzieją się takie rzeczy gdzieś w polityce i możemy to z tym utożsamiać, to wydaje mi się, że mimo wszystko możemy też dużo dobrego przez politykę zrobić, jeśli więcej osób będzie o tym wiedziało.

Kiedy Mateusz zaczynał działalność, świadomość internetu była stosunkowo mała. Politycy raczej nie korzystali z możliwości, które oferuje internet. 

- Wydaje mi się, że ostatnie 5 lat to zmieniły. Była pandemia - wszyscy musieli przejść na online. Mieliśmy jedną kampanię wyborczą całkowicie online - mówi Mateusz Sabat.

Dodatkowo zmienił się czas użytkowania internetu od 2019 roku, kiedy były poprzednie wybory parlamentarne w Polsce. Średnio były to 3,5  godziny spędzane na smartfonach. W tej chwili to jest ponad 5 godzin średnio w populacji, więc oczywiście są osoby, które korzystają z telefonu mniej, ale młodzież spędza przy nim większość czasu wolnego. To oczywiście daje zupełnie inne możliwości dotarcia do odpowiednich grup docelowych. 

Całej rozmowy można wysłuchać na platformach streamingowych oraz na YouTube:

Mateusz Sabat to założyciel i CEO agencji marketingu internetowego Big Data 4 Leaders, która zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Działa głównie z politykami i ludźmi, którzy chcą w jakiś sposób zmieniać świat. W rozmowie z Dobrosławą Gogłozą opowiedział o tym, jak bardzo zmieniły się formy komunikacji w ostatnich latach, kiedy na znaczeniu zyskała umiejętność korzystania z Big Data.

Podcast Doing Good prowadzony przez Dobrosławę Gogłozę, porusza tematy pracy oraz przyszłości i roli biznesu w zmienianiu świata na lepsze.

Nasz podcast znajdziesz także na platformach streamingowych:

Spotify: https://open.spotify.com/episode/3z75TGdDxoFcqYDpi1cz42

Apple:https://podcasts.apple.com/us/podcast/mateusz-sabat-wybory-parlamentarne-kampanie-wyborcze/id1711192950?i=1000630936534

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Dodaj

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Wyślij