Jak pracuje się w innowacyjnym startupie w branży budowlanej? Podsumowanie webinaru z SunRoof

Jak pracuje się w innowacyjnym startupie w branży budowlanej? Podsumowanie webinaru z SunRoof

Webinar był ciekawym spotkaniem, pełnym anegdot o pracy w innowacyjnym startupie, jakim jest SunRoof.

Dzięki otwartości Justyny i Bartka uczestnicy mogli zyskać wartościowe spojrzenie na to, jak wygląda praca w firmie, której celem jest przyspieszenie globalnej transformacji energetycznej.

SunRoof buduje dachy solarne zintegrowane z budynkiem. Nasi Goście opowiedzieli o różnych etapach rozwoju firmy, jej misji i wartościach. Ciekawym aspektem była dyskusja na temat tego, czy bycie eko wpływa na decyzje zakupowe klientów i inwestorów.

Wyzwania na pograniczu placu budowy i technologii - rola Bartka

Bartek, pracujący jako Regional Partner Manager, zajmuje się nawiązywaniem i utrzymaniem relacji z partnerami biznesowymi firmy na terenie kilku krajów. Jego rola obejmuje również koordynowanie działań zespołów w różnych regionach oraz dbanie o efektywne przeprowadzanie projektów.

Praca w SunRoof to ciągła nauka i wyzwanie. Rynek energii solarnej jest dynamiczny i nieustannie się rozwija, a nasz produkt jest pierwszym takim na rynku, To wymaga ode mnie ciągłego dostosowywania strategii i indywidualnego podejścia do partnerów - mówi Bartek. Podkreśla również, że potencjalni kandydaci mogą się spodziewać wielowymiarowego rozwoju oraz okazji do pracy z międzynarodowymi zespołami. W firmach takich jak SunRoof bardzo ważna jest chęć ciągłego uczenia się.

„W tej chwili jest bardzo dużo firm, które tworzą branże, które tworzą produkty, jakich wcześniej nie było na rynku. To nie jest tak, że mamy studia, które specjalizują się w kierunku, który będzie przyszłościowy, bo nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. Są firmy, które pojawiają się z dnia na dzień z fajnym pomysłem, okazuje się, że jest on na czasie, jest na niego duże zapotrzebowanie, a niestety szkoły i uczelnie nie są w stanie nadążyć za kreowaniem tych kierunków studiów… Te branże są na tyle młode, że wszyscy się w nich uczymy”   
-
Bartosz Kaczmarek, Regional Partner Manager

Całe nagranie możesz obejrzeć pod tym linkiem:
Jak pracuje się w innowacyjnym startupie w branży budowlanej?

Misja i pasja - perspektywa Justyny

Z kolei Justyna, która zajmuje się mediami społecznościowymi, zdobywała swoje doświadczenia zawodowe w fundacji oraz agencji marketingowej. W swojej obecnej roli ma możliwość wykorzystywania wcześniejszych doświadczeń, dzięki czemu aktywnie uczestniczy w kreowaniu wizerunku firmy.

“W pewnym momencie postanowiłam, że nie chce już pracować od strony agencyjnej. Zaczęłam szukać czegoś więcej, nie tylko marketingu, ale pracy z misją. Samej firmy SunRoof nie znałam wcześniej, za to kojarzyam Lecha Kaniuka [założyciela], który jest jednym z topowych biznesmenów, ma ogromne doświadczenie, jest wizjonerem i wzbudza zaufanie. Jak tylko dowiedziałam się, że w SunRoof jest poszukiwana osoba do marketingu, postanowiłam spróbować.”
-
Justyna Golitz, Social Media Expert

Dla mnie bardzo ważne jest to, że mogę realnie wpływać na to, jak jesteśmy postrzegani przez klientów oraz partnerów. Atrakcyjne przedstawienie dachów, które często są zdjęciami z placu budowy stanowi nie lada wyzwanie  - dzieli się Justyna. Dodaje, że w SunRoof każdy pracownik ma głos i jest zachęcany do dzielenia się swoimi pomysłami oraz inicjatywami, co sprawia, że praca staje się nie tylko obowiązkiem, ale także przyjemnością.

Ważny jest dla nas realny wpływ

Bartka i Justynę łączy przekonanie o sile innowacji i wartości, które firma SunRoof wnosi na rynek. Oboje podkreślają, że firma stawia na zrównoważony rozwój i ten element jest dla nich bardzo ważny. Webinar był pełen anegdot i praktycznych rad od Gości dotyczących pracy w startupie. Justyna podkreśliła, że możliwe jest połączenie pasji z aspektem ekonomicznym w pracy, a Bartek zaznaczył, jak motywująca jest praca w firmie, która ma realny wpływ na świat.

Goście mieli okazje porównać pracę w korporacji i tradycyjnym biznesie do pracy w impaktowym startupie. Z komentarzy Justyny wynikało, że praca w startupie może oferować "coś więcej", możliwość pracy z misją i realizacji własnych wartości, co było dla niej kluczowym czynnikiem w wyborze ścieżki kariery.

To dopiero początek!

Był to pierwszy webinar z serii “Jak pracuje się w…”, w której zaprosimy pracowników firm z różnych obszarów impaktu, aby podzielili się swoimi doświadczeniami i opowiedzieli na czym polega ich codzienna praca. 

Jeśli chcesz podzielić się swoim doświadczeniem lub masz propozycję osób lub firm, które powinniśmy zaprosić, napisz do nas: kontakt@doinggood.pl.

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Dodaj

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Wyślij