Jak wygląda codzienna praca Product Ownera? Podsumowanie webinaru z Julią z Pomagam.pl

Jak wygląda codzienna praca Product Ownera? Podsumowanie webinaru z Julią z Pomagam.pl

Julia to Product Owner oraz UX Designer w serwisie Pomagam.pl.

Tym razem o swojej pracy i wyzwaniach z nią związanych opowiedziała Julia z Pomagam.pl, która na co dzień pracuje jako Product Owner i UX Designer. Julia łączy perspektywę biznesową i użytkownika, projektując doświadczenia tego drugiego, co jest kluczowym elementem jej pracy.

Pomagam.pl to serwis crowdfundingowy, gdzie można założyć zbiórkę na dowolny cel, niezależnie od tego czy, czy działa się jako organizacja charytatywna, czy osoba prywatna. 

Jakie są najpopularniejsze kategorie zbiórek i dlaczego ma to znaczenie?

Rola Julii to między innymi dbanie o przyjazność produktu i jego funkcjonalność. Chce, żeby użytkownik platformy miał dobre doświadczenia w korzystaniu z niej, żeby to był dla niego prosty, intuicyjny i zrozumiały proces. Niezbędne do tego jest dokładne poznanie serwisu i potrzeb użytkownika, również pod kątem najczęściej zakładanych zbiórek. Julia podkreśliła, że na portalu Pomagam.pl możemy trafić na bardzo różnorodne zbiórki -  od poważnych, związanych z leczeniem, po bardziej osobiste, mające na celu sfinansowanie spełnienia marzeń. Na Pomagam.pl można zbierać środki na każdy cel, który jest ważny dla użytkowników.

Czym tak naprawdę zajmuje się Product Owner?

Jako Product Owner Julia jest osobą odpowiedzialną za całość funkcjonowania produktu, czyli zarówno za jego zawartość poprzez to, co sobą reprezentuje, ale też to jak jest odbierany przez użytkownika i jak tę swoją funkcjonalność spełnia.

“Przy tym, co mogę robić w ramach rozwijania serwisu, na pewno najciekawsze jest poznawanie potrzeb naszego użytkownika, uczenie się tego, kim on jest poprzez analizowanie jego zachowań. Im więcej wiemy, tym lepiej rozumiemy, kto korzysta, w jaki sposób z naszej platformy. I to jest na pewno coś, co daje najwięcej satysfakcji, bo widzimy efekty tak naprawdę od razu.” - Julia Rzepko, Pomagam.pl

Całe nagranie możesz obejrzeć pod tym linkiem:

Jaką rolę odgrywa komunikacja w codziennej pracy Julii?

Stanowisko Julii wymaga od niej pewnego rodzaju dualizmu. Z jednej strony jest to praca indywidualna, która wymaga skupienia przy komputerze, z drugiej natomiast Julia pracuje z zespołem i ceni sobie kontakt z ludźmi. Dobrym przykładem momentu, kiedy komunikacja jest kluczowa, są spotkania, na których ustala się wymagania biznesowe bądź codzienną pracę zespołu. 

Ponadto trzeba brać pod uwagę różnorodność projektów i współpracę z dużymi organizacjami charytatywnymi, które przynoszą wiele nowych doświadczeń. Praca Julii wymaga zdolności do zarządzania komunikacją i asertywnością, ponieważ musi ona współpracować z różnymi działami w firmie i argumentować swoje decyzje. Istnieje potrzeba znalezienia rozwiązań kompromisowych między perspektywą biznesową a potrzebami użytkowników. Praca odbywa się głównie zdalnie, ale spotkania w biurze są istotne dla kontaktu zespołowego i omawiania wyników.

Co było największym wyzwaniem dla Julii przy przebranżowieniu się?

Julię zawsze interesowało to, żeby analizować pewne sytuacje i zastanawiać się nad tym, jaka jest ich geneza. Stąd pojawił się u niej pomysł, żeby przebranżowić się i zająć UXem.

“W momencie, kiedy kiedy pojawiła się ta myśl, postanowiłam rozpocząć kurs i posiąść wiedzę. To był bardzo trudny i stresujący moment. Wiedziałam, że kończąc kurs będę musiała zaczynać szukać pracy jako świeżak na rynku pracy. Próg wejścia po prostu był bardzo wysoki i trudny do osiągnięcia, żeby złapać po prostu tą pierwszą pracę.”

Działamy dalej!

To był już drugi webinar z serii “Jak pracuje się w…”, w której zapraszamy pracowników firm z różnych obszarów impaktu, aby podzielili się swoimi doświadczeniami i opowiedzieli na czym polega ich codzienna praca.

Jeśli chcesz podzielić się swoim doświadczeniem lub masz propozycję osób lub firm, które powinniśmy zaprosić, napisz do nas: kontakt@doinggood.pl.

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Dodaj

Dodaj ogłoszenie

Prowadzisz rekrutację i szukasz osób, dla których losy świata nie są obojętne? Chcesz wypromować swoją ofertę pracy z sensem? Wyślij ogłoszenie tutaj.

Wyślij